Klub staviteľstva

Odbor: 3650 M staviteľstvo so zameraním na oblasti:

-       pozemné staviteľstvo

-       architektúra a interiérový dizajn

-       architektúra a interiérový dizajn – priestorové plánovanie

Vedúci klubu: Ing. Andrea Moňoková, PhD.

Členovia klubu: Ing. Jana Balunová, Ing. Mária  Goňková, Ing. Dagmar Grancová, Ing. Zdenka Kováčová, Ing. Milena Krajčiová, Ing. Dávid Krózser, Ing. Eva Liptáková, Ing. arch. Petra Radvániová, Ing. Mária Sabolová, Ing. Miroslava Špaková, Ing. Monika Šoltysová

Členovia klubu vyučujú tieto predmety:

Ing. Jana Balunová – POS, BEK, KOC, TYP

Ing. Mária Goňková – CDS, POS, EKO, PRA, INS, ROZ

Ing. Ing. Dagmar Grancová – APE, KOC, EKO, ROZ, POS, VKP

Ing. Zdenka Kováčová – POS, EKO, ROZ, KOC,TYP, GRS

Ing. Milena Krajčiová – ZAR, CAR

Ing. David Krózser –BIM, KOC, POS, ROZ, TYP, IJP

Ing. Eva Liptáková – DEG

Ing. Andrea Moňoková PhD.– DAU, ARCH, KOC, POS, BIM, CDS

Ing. arch. Petra Radvániová – KAM, IND, ART, PRP, ODK

Ing. Ing. Mária Sabolová – DEG, SME

Ing. Miroslava Špaková – BEK, POS, IJP, BIM, STM, KOC, CDS

Ing. Monika Šoltysová – CDS, ODK, KOC, EKO, STM, ROZ

APE – aplikovaná ekonómia

ARCH – architektúra

ART – architektonická tvorba

BEK – betónové konštrukcie

BIM – informačný model budovy

CAR – cvičenia z architektúry

CDS – CAD systémy

DAU – dejiny architektúry a umenia

DEG – deskriptívna geometria

EKO – ekonomika

GRS – grafické informačné systémy

IJP – inovuj a podnikaj

IND – interiérový dizajn

INS – inžinierske stavby

KAM – kresba a maľba

KOC – konštrukčné cvičenia

ODK – odborné kreslenie

POS – pozemné staviteľstvo

PRA – prax

PRP – priestorové plánovanie

ROZ – rozpočtovanie

SME – stavebná mechanika

STM – stavebné materiály

TYP – typológia

VKP – výchova k podnikaniu

ZAR – zariaďovanie

Profil absolventa

3650 M staviteľstvo v zameraní pozemné staviteľstvo

Absolvent študijného odboru je kvalifikovaný odborník pre široké spektrum stavebných činností. Môže sa uplatniť vo fáze prípravy a realizácie rôznych stavebných diel a v projektovaní pozemných stavieb. Vie pracovať samostatne, v orgánoch štátnej správy, miestnej samosprávy, na úradoch životného alebo v stavebných spoločnostiach na pozícii asistent stavbyvedúceho, asistent stavebného dozoru. Po úspešnom ukončení študijného odboru a následnej odbornej praxe sa absolvent môže uchádzať o získanie odbornej spôsobilosti stavbyvedúci, stavebný dozor a stavebný projektant.

3650 M staviteľstvo v zameraní architektúra a interiérový dizajn

Absolvent študijného odboru sa môže uplatniť ako interiérový a exteriérový dizajnér, interiérový poradca. Pracuje samostatne alebo ako člen pracovného tímu. Navrhuje a renovuje interiéry vrátane pôdorysných zmien, príslušenstva, doplnkov, systémov osvetlenia, farebných škál a bytového zariadenia. Analyzuje prevádzkové a funkčné potreby riešeného interiéru, jeho úpravu a dekorovanie priestorov a exponátov. Môže poskytovať informácie a poradenstvo v oblasti interiérového designu. Realizuje projekt interiérovej tvorby, objednáva materiál, zariadenie doplnky v súlade s požiadavkami diela. Vytvára cenovú a projektovú dokumentáciu prostredníctvom grafických programov a vizualizácie. Ovláda zásady interiérovej a stavebnej architektúry. Uplatňuje prvky estetiky a ekodizajnu. Orientuje sa v technických podkladoch, vie posúdiť existujúce architektonické riešenia interiérov, rozmeriavania, vypočítava a rozkresľuje interiérové prvky. Ovláda druhy a vlastnosti materiálov, ich opätovné zhodnocovanie, opracovanie a využitie. Využíva trendy v digitalizácii, import informácií v digitálnom prostredí a prvky 3D tlače. Aplikuje nové nápady a monitoruje dizajnérske trendy a vývoj na umeleckej scéne. Zhromažďuje referenčný materiál pre umelecké dielo a spracováva kľúčové informácie o projekte.

3650 M staviteľstvo v zameraní priestorové plánovanie

Absolvent študijného odboru sa môže uplatniť v oblasti územného a priestorového plánovania a tvorby životného prostredia. Pracuje samostatne alebo ako člen projektového tímu, organizačne a odborne zvláda projektovú a manažérsku činnosť. Má poznatky z teórie urbanizmu a územného plánovania, analyzuje priestorové, hospodárske, ekologické a sociálne podmienky rozvoja územia a posudzuje ich v súlade s princípmi udržateľného rozvoja. Vie plánovať a navrhovať optimálne rozvojové stratégie miest, mestských častí, obcí, regiónov a krajiny. Zabezpečuje optimálne priestorové usporiadanie a funkčné využívanie územia, pripravuje podklady pre územnoplánovaciu dokumentáciu a urbanistické štúdie a spolupracuje s odborníkmi z oblasti stavebníctva, architektúry, dopravy a ekológie. Uplatňuje zásady ochrany prírody, kultúrneho dedičstva a životného prostredia. Využíva digitálne technológie pri spracovaní a prezentácii projektov, sleduje trendy v priestorovom rozvoji, digitalizácii a environmentálnom plánovaní a dokáže aplikovať nové nápady a riešenia v prospech kvalitného a udržateľného životného prostredia.

Hlavné úlohy klubu staviteľstva:

01. Zamerať sa vo výchovno-vzdelávacom procese na jednotlivé zložky výchovy, s cieľom zabezpečiť harmonický rozvoj osobnosti, a tak pomáhať študentom v adaptačnom procese na nové podmienky na strednej škole.

02. Zabezpečiť neformálnu systematickú výmenu odborných znalostí a praktických skúsenosti v PK.

03. Viesť žiakov k racionálnym formám aktívneho osvojovania si poznatkov zavádzaním progresívnych moderných vyučovacích metód.

04 Zvyšovať efektívnosť výchovno-vzdelávacieho procesu modernizáciou vyučovacích prostriedkov najmä používaním modernej didaktickej techniky – dataprojektor, interaktívna tabuľa, PC a názorných učebných pomôcok.

05. Zamerať sa na tvorivý prístup študentov ku práci – prezentácie, pracovné zošity.

06. Uplatňovať diferencovaný prístup vo výchovno-vzdelávacom procese, predovšetkým stanovením základného, rozširujúceho a prehlbujúceho učiva.

07. Využívať tvorivosť žiakov pri skúšaní.

08. Najtalentovanejších a najschopnejších žiakov zapájať do SOČ a ďalších súťaží a projektov, pripraviť ich na reprezentáciu školy.

09. Sústavne doplňovať zbierky a učebne metodickými pomôckami.

10.  Naďalej rozvíjať schopnosti efektívneho využívania informačno-komunikačných technológií – využitie internetových programov.

11.  Zdokonaľovať zručnosti učiteľov v grafických programoch Allplan, Autocad, Archicad, rozpočtového programu Cenkros 4 a SketchUp.

12.  Zabezpečovať spoluprácu s VŠ v rámci pedagogickej praxe.

13.  Zabezpečiť odborné prednášky, prezentácie firiem, školenia pre žiakov aj členov PK.

14.  V súlade so spoločným programom SPŠ S a G a zástupcami podnikateľského sektora plánovať  v  rámci odborných predmetov odborné prednášky a exkurzie, na ktorých môžu žiaci aplikovať nadobudnuté teoretické vedomosti.

15.  Zapájať sa do súťaži výtvarných prác vyhlásených v rámci mesta, resp. Slovenska.

16.  Na odbore staviteľstvo i naďalej využívať nainštalované nové verzie výukových programov Cenkros 4, Allplan, SketchUp, designer pre AutoCAD, Archicad.

17.  Organizovať odborné prednášky v čase vyučovania odborných predmetov.

18.  Organizačne zabezpečiť a priebežne pripravovať výzdobu školy počas celého roka a počas rôznych akcií školy.

19.  Usporiadať výstavy najlepších grafických prác a prác SOČ.

20.  Podporiť nadaných žiakov a individuálne pristupovať k problémovým a integrovaným žiakom.

21.  Pokračovať vo výchovno – vzdelávacom programe „Mladí podnikatelia“ v spolupráci s Junior Achievement SR.

22.  Motivovať žiakov k využívaniu konzultačných hodín a viesť ich k systematickej práci a k dôslednej domácej príprave na vyučovanie.

23.  Uvádzať začínajúcich učiteľov do praxe.

24.  Uskutočniť náčuvy – vzájomné hospitácie členov PK podľa potrieb a za účelom zjednocovania výchovno – vzdelávacieho pôsobenia v jednotlivých predmetoch a triedach.

25.  Operatívne riešiť problémy v oblasti metodiky a didaktiky vzdelávacieho procesu.

26.  Analyzovať úroveň dosiahnutých výsledkov a prijímať opatrenia na odstránenie nedostatkov.

27.  V rámci výchovy žiakov k bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci zabezpečiť, aby do výchovno – vzdelávacieho procesu bola zaradená problematika preventívno – výchovného pôsobenia v oblasti požiarnej ochrany.

28.  Koordinovať vyučujúcich pri delených predmetoch, písomných a grafických prácach.

29.  Organizovať a  viesť prax tak, aby spájala teoretické vedomosti s praktickými skúsenosťami a upevňovala profesionálny vzťah žiaka k zvolenému odboru. Pre zlepšenie praktických zručností žiakov rozvíjať spoluprácu s COV,  SOŠ Kukučínova  23, Košice aj na poli odborných prednášok organizovaných COV.

30.  Zapojiť čo najviac žiakov do mimoškolského vzdelávania prostredníctvom vzdelávacích poukazov.

31.  Prehlbovať spoluprácu členov PK pre lepšie znázornenie súvislosti medzi poznatkami z jednotlivých vedných odborov a ich aplikácia v jednotlivých predmetoch.

32.  Zúčastňovať sa odborného a metodického vzdelávania podľa ponuky MPC-NIVAM.

33.  Uplatňovať nové zásady podľa platných STN, ISO.

34. Spolupracovať s koordinátorom pre drogové závislosti, výchovnou poradkyňou  a psychologičkou školy.

35. V rámci vzdelávania žiakov v oblasti finančnej gramotnosti zabezpečiť, aby do tematických plánov, hlavne v ekonomických predmetoch bola zaradená problematika preventívno – výchovného a vzdelávacieho pôsobenia v oblasti finančnej gramotnosti.

36. Zorganizovať aktivity pre zvýšenie atraktivity odborných predmetov

37. Zorganizovať aktivity zamerané na popularizáciu technických smerov odborného vzdelávania

38. Implementovať inovatívne formy vzdelávania pre zvýšenie záujmu o povolanie a štúdium technických predmetov a odborov .

39. Rozvinúť spoluprácu s Inovačným centrom Košického kraja v rámci predmetu
Inovuj a podnikaj.

Krúžková činnosť:

  • Ing. Dagmar Grancová: „Life rádio“, „EKO hravo“ a „Teória a prax“
  • Ing. Mária Goňková: „Stavbár – rozpočtár“ a „Kam do mesta“
  • Ing. Milena Krajčiová: „Návrh interiéru bytu“
  • Ing. Dávid Krózser: „Ateliér“
  • Ing. arch. Petra Radvániová: „Tvorba modelu“
  • Ing. Andrea Moňoková: „Ateliérová tvorba hrou“
  • Ing. Miroslava Špaková: „Autocad“