Náhodné foto z galérie
sustredenie_tmf_2-3-11-2023-3 img_0544 futsale_dievcat_3_2 img_1077
Klub staviteľstva

Odbor: 3650 M staviteľstvo so zameraním:

-       pozemné staviteľstvo

-       architektúra a interiérový dizajn

-       priestorové plánovanie

Vedúci klubu: Ing. Andrea Moňoková, PhD.

Členovia klubu: Ing. Jana Balunová, Ing. Mária  Goňková, Ing. Dagmar Grancová, Ing. Zdenka Kováčová, Ing. Milena Krajčiová, Ing. Dávid Krózser, Ing. Eva Liptáková, Ing. arch. Petra Radvániová, Ing. Mária Sabolová, Ing. Miroslava Špaková

Členovia klubu vyučujú tieto predmety:

Ing. Jana Balunová – POS, BEK, KOC, TYP, BEK/c

Ing. Mária Goňková – GRS, POS, EKO, EKO/c, PRA, INS, KOC

Ing. Ing. Dagmar Grancová – APE, KOC, EKO, EKO/c, POS, VKP

Ing. Zdenka Kováčová – POS, EKO, EKO/c, KOC,TYP, GRS

Ing. Milena Krajčiová – ZAR, CAR

Ing. David Krozser – ODK, BIM, KOC, POS, BEK, GRS, IJP

Ing. Eva Liptáková – DEG

Ing. Andrea Moňoková PhD.– DAU, ARCH, KOC, POS, BIM, ODK,GRS

Ing. arch. Petra Radvániová – KAM, IND, ART, PRP, BIM

Ing. Ing. Mária Sabolová – DEG, SME

Ing. Miroslava Špaková – BEK, BEK/c, POS, IJP, BIM, STM, KOC, PRP, GRS

Hlavné úlohy klubu staviteľstva:

  1. Zamerať sa vo výchovno-vzdelávacom procese na jednotlivé zložky výchovy, s cieľom zabezpečiť harmonický rozvoj osobnosti, a tak pomáhať študentom v adaptačnom procese na nové podmienky na strednej škole.
  2. Zabezpečiť neformálnu systematickú výmenu odborných znalostí a praktických skúsenosti v PK.
  3. Viesť žiakov k racionálnym formám aktívneho osvojovania si poznatkov zavádzaním progresívnych moderných vyučovacích metód.
  4. Zvyšovať efektívnosť výchovno-vzdelávacieho procesu modernizáciou vyučovacích prostriedkov najmä používaním modernej didaktickej techniky – dataprojektor, interaktívna tabuľa, PC a názorných učebných pomôcok.
  5. Zamerať sa na tvorivý prístup študentov ku práci – prezentácie, pracovné zošity.
  6. Uplatňovať diferencovaný prístup vo výchovno-vzdelávacom procese, predovšetkým stanovením základného, rozširujúceho a prehlbujúceho učiva.
  7. Využívať tvorivosť žiakov pri skúšaní.
  8. Najtalentovanejších a najschopnejších žiakov zapájať do SOČ a ďalších súťaží a projektov, pripraviť ich na reprezentáciu školy.
  9. Sústavne doplňovať zbierky a učebne metodickými pomôckami.

10.  Naďalej rozvíjať schopnosti efektívneho využívania informačno-komunikačných technológií – využitie internetových programov.

11.  Zdokonaľovať zručnosti učiteľov v grafických programoch Allplan, Autocad, Archicad, rozpočtového programu Cenkros 4 a SketchUp.

12.  Zabezpečovať spoluprácu s VŠ v rámci pedagogickej praxe.

13.  Zabezpečiť odborné prednášky, prezentácie firiem, školenia pre žiakov aj členov PK.

14.  V súlade so spoločným programom SPŠ S a G a zástupcami podnikateľského sektora plánovať  v  rámci odborných predmetov odborné prednášky a exkurzie, na ktorých môžu žiaci aplikovať nadobudnuté teoretické vedomosti.

15.  Zapájať sa do súťaži výtvarných prác vyhlásených v rámci mesta, resp. Slovenska.

16.  Na odbore staviteľstvo i naďalej využívať nainštalované nové verzie výukových programov Cenkros 4, Allplan, SketchUp, designer pre AutoCAD, Archicad.

17.  Organizovať odborné prednášky v čase vyučovania odborných predmetov.

18.  Organizačne zabezpečiť a priebežne pripravovať výzdobu školy počas celého roka a počas rôznych akcií školy.

19.  Usporiadať výstavy najlepších grafických prác a prác SOČ.

20.  Podporiť nadaných žiakov a individuálne pristupovať k problémovým a integrovaným žiakom.

21.  Pokračovať vo výchovno – vzdelávacom programe „Mladí podnikatelia“ v spolupráci s Junior Achievement SR.

22.  Motivovať žiakov k využívaniu konzultačných hodín a viesť ich k systematickej práci a k dôslednej domácej príprave na vyučovanie.

23.  Uvádzať začínajúcich učiteľov do praxe.

24.  Uskutočniť náčuvy – vzájomné hospitácie členov PK podľa potrieb a za účelom zjednocovania výchovno – vzdelávacieho pôsobenia v jednotlivých predmetoch a triedach.

25.  Operatívne riešiť problémy v oblasti metodiky a didaktiky vzdelávacieho procesu.

26.  Analyzovať úroveň dosiahnutých výsledkov a prijímať opatrenia na odstránenie nedostatkov.

27.  V rámci výchovy žiakov k bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci zabezpečiť, aby do výchovno – vzdelávacieho procesu bola zaradená problematika preventívno – výchovného pôsobenia v oblasti požiarnej ochrany.

28.  Koordinovať vyučujúcich pri delených predmetoch, písomných a grafických prácach.

29.  Organizovať a  viesť prax tak, aby spájala teoretické vedomosti s praktickými skúsenosťami a upevňovala profesionálny vzťah žiaka k zvolenému odboru. Pre zlepšenie praktických zručností žiakov rozvíjať spoluprácu s COV,  SOŠ Kukučínova  23, Košice aj na poli odborných prednášok organizovaných COV.

30.  Zapojiť čo najviac žiakov do mimoškolského vzdelávania prostredníctvom vzdelávacích poukazov.

31.  Prehlbovať spoluprácu členov PK pre lepšie znázornenie súvislosti medzi poznatkami z jednotlivých vedných odborov a ich aplikácia v jednotlivých predmetoch.

32.  Zúčastňovať sa odborného a metodického vzdelávania podľa ponuky MPC-NIVAM.

33.  Uplatňovať nové zásady podľa platných STN, ISO.

34.  Spolupracovať s koordinátorom pre drogové závislosti, výchovnou poradkyňou  a psychologičkou školy.

35.  V rámci vzdelávania žiakov v oblasti finančnej gramotnosti zabezpečiť, aby do tematických plánov, hlavne v ekonomických predmetoch bola zaradená problematika preventívno – výchovného a vzdelávacieho pôsobenia v oblasti finančnej gramotnosti.

36. Zorganizovať aktivity pre zvýšenie atraktivity odborných predmetov

37.  Zorganizovať aktivity zamerané na popularizáciu technických smerov      odborného vzdelávania

38.  Implementovať inovatívne formy vzdelávania pre zvýšenie záujmu o povolanie a štúdium technických predmetov a odborov .

39. Rozvinúť spoluprácu s Inovačnym centrom Košického kraja v rámci predmetu
Inovuj a podnikaj.

Krúžková činnosť:

  • Ing. Grancová Dagmar pod názvom „Life rádio“, „Ekonómia on-line hravo“ a „Teória a prax“
  • Ing. Kováčová Zdenka: „Navrhovanie stavieb (pre riešiteľov súťaží)“
  • Ing. Goňková Mária: „Rozpočtovanie stavieb“ a „Kam do mesta“
  • Ing. arch. Radvániová Petra: „Tvorba modelu“ a „Tvorba architektonických vizualizácií“
  • Ing. Moňoková Andrea: “Ateliérová tvorba hrou“
  • Ing. Špaková Miroslava: „Autocad“

Plán súťaží na šk. rok 2024/25:

Dátum Súťaž Vyučujúci – organizátor Predmet súťaže
September 2024 Ilustrovaný obal Mo Výtvarná súťaž,

2. roč.

Október 2024 Najkrajšia obálka Kr Výtvarná súťaž,

3. a 4. roč.

November 2024 Najšikovnejší stavbár Bl
Model domu Rd Výtvarná súťaž,

4. roč.

December 2024 Hand made Kr Vianočná súťaž,

3. a 4. roč.

Január 2025 Garden Semmelrock Rd, Wienerberger Semmelrock Návrh záhradnej architektúry RD a verejných priestorov,

2.- 4. roč.

Deti a architektúra Rd,

občianske združenie EUROARCH

E-learningový kurz na tému “Zo starého nové“ spojený s  výtvarnou súťažou,

1. a 2. roč.

Február 2025 SOČ Mo,

ŠIOV

47.ročník, školské kolo,

3. a 4. roč.

Marec 2025 Lepenkový model Modelium Rd,

HSF Systém Modelium

Model stavby z vlnitej lepenky, 2.-4. roč.
Mladý rozpočtár Ka, Gr Vypracovanie ponukového rozpočtu RD v programe Cenkros 4,

4. roč.

Apríl 2025 Rodinný dom VELUX Rd,

VELUX

Vypracovanie projektu RD s použitím strešných okien, 4. roč.
Máj 2025 Dom budúcnosti Kr Výtvarná súťaž,

3. a 4. roč.

Najlepší BIM model RD Kz, Šp, Mo Vypracovanie modelu RD v programe Archicad

3. a 4. roč.

Najlepší interiérový dizajn Kr Výtvarná súťaž,

3. a 4. roč.

Staviame s Ytongom Ka,

XELLA

Vypracovanie projektu RD s využitím kompletného stavebného systému Ytong v CAD programoch, 3. a 4. roč.

Plán exkurzií na šk. rok 2024/25:

Termín Predmet Exkurzia Trieda Vyučujúci
IX./24 KAM Návšteva Galérie 2.roč. Rd
- - - -
X./24 - - - -
ZAR Východoslovenské múzeum 3.B,C Kr
TYP Bytové domy 2.C Bl
XI./24 TYP Typológia bytových domov 4.C Ka
POS TZB 3.C Go
POS ZNK 1.C Gr
XII./24 POS Schodiská a rampy 2.C Mo
DAU Gotické stavby v Košiciach 3.B,C Mo
PRP ÚHA 2.A Šp
I./25 POS Schodiská a rampy 2.A Kz
POS Komíny 1.B Bl
II./25 EKO Zariadenie staveniska 4.A Ka
- - - -
III./25 EKO ÚHA – Územné plánovanie 4.C Go
POS Strešné konštrukcie 2.B Gr
BEK Betonárka ZAPA 3.B Kz
IV./25 STM Cvis – skúšky betónu a ocele 1.A Šp
POS Previsnuté a ustupujúce konštrukcie 2.C Mo
POS TZB 3.A Mo
V./25 ATR Návšteva Múzea 4.B,C Rd
POS Poruchy stavieb 1.C Gr
VI./25 KAM Návšteva Galérie 2.B,C Rd