Vedúci klubu: RNDr. Jana Füzerová, PhD.
Členovia klubu: Mgr. Renáta Palenčárová
Mgr. Vladimír Račko
PhDr. Miroslav Sopoliga
PaedDr. Zuzana Tóthová
Členovia klubu prírodovedných predmetov vyučujú tieto predmety:
PREDMET | ROČNÍK | PEDAGÓG |
MATEMATIKA | 4.A,AG – VŠ | Mgr. Renáta Palenčárová |
1.A,AG, 1.C, 2.C, 3.A,AG, 3.B | RNDr. Anna Ducárová | |
1.B, 2.A,AG, 2.B, 3.C, 4.BC – VŠ | RNDr. Jana Füzerová, PhD. | |
FYZIKA | 2.A,AG, 2.B, 2.C | RNDr. Jana Füzerová, PhD. |
1.A,AG, 1.B, 1.C | RNDr. Anna Ducárová | |
INFORMATIKA | 1.A, 1.AG, 1.B, 1.C | Mgr. Renáta Palenčárová |
MODERNÁ INFORMATIKA | 2.A,AG, 2.B, 2.C | Mgr. Renáta Palenčárová |
EKOLÓGIA | 1.A,AG | Mgr. Vladimír Račko |
1.C | PhDr. Miroslav Sopoliga | |
1.B | PaedDr. Zuzana Tóthová |
Úlohy dané charakterom predmetu so stálou platnosťou počas školského roka
MAT
- výučbu zamerať na motiváciu žiakov, získavanie vzťahu k prírodovedným predmetom, k tvorbe samostatných projektov v písomnej alebo digitálnej podobe
- viesť žiakov k tomu, aby získali schopnosť používať matematiku vo svojom budúcom živote a vedeli správne používať matematickú symboliku, znázorňovať vzťahy, čítať s porozumením súvislé texty obsahujúce čísla, závislosti a vzťahy a nesúvislé texty obsahujúce tabuľky, grafy a diagramy, používať rôzne spôsoby reprezentácie matematického obsahu (text, tabuľky, grafy, diagramy), orientovať sa v rovine a priestore, pracovať s návodmi a tvoriť ich, samostatne analyzovať texty úloh, a riešiť ich, odhadovať, hodnotiť a zdôvodňovať výsledky, vyhodnocovať rôzne spôsoby riešenia, používať prostriedky informačno–komunikačných technológií na vyhľadávanie, spracovanie, uchovávanie a prezentáciu informácií, ktoré by mali uľahčiť niektoré namáhavé výpočty alebo postupy a umožniť tak sústredenie sa na podstatu riešeného problému
- prostredníctvom medzipredmetových vzťahov spoznať matematiku ako súčasť ľudskej kultúry a ako dôležitý nástroj pre spoločnosť
- podchytiť talentovaných študentov, zapojiť ich do matematických súťaží, krúžkovej činnosti, zapájať do SOČ a pripraviť ich na reprezentáciu školy
- pripraviť žiakov školy na maturitnú skúšku z matematiky
- vypracovať, zrealizovať a vyhodnotiť vstupné testy z matematiky pre žiakov 1. ročníka
- vypracovať sériu testov na prijímacie pohovory
FYZ
- využívať v predmete fyzika a školský merací systém VERNIER
- hľadať zákonité súvislostí medzi pozorovanými vlastnosťami prírodných objektov a javov, ktoré nás obklopujú v každodennom živote
- žiakom sprostredkovať poznanie, že neexistujú bariéry medzi jednotlivými úrovňami organizácie prírody a odhaľovanie jej zákonitostí je možné len prostredníctvom koordinovanej spolupráce všetkých prírodovedných odborov s využitím prostriedkov IKT
- prehĺbiť hodnotové a morálne aspekty výchovy, ku ktorým patria predovšetkým objektivita a pravdivosť poznania. To bude možné dosiahnuť slobodnou komunikáciou a nezávislou kontrolou spôsobu získavania dát alebo overovania hypotéz.
- zapojiť žiakov do krúžkovej činnosti
INF, MIF
- viesť žiakov k pochopeniu základných pojmov, postupov a techník používaných pri práci s údajmi a toku informácií v počítačových systémoch
- budovať informatickú kultúru, t.j. vychovávať k efektívnemu využívaniu prostriedkov informačnej civilizácie s rešpektovaním právnych a etických zásad používania informačných technológií a produktov
- naučiť žiakov pracovať v prostredí bežných aplikačných programov, efektívne vyhľadávať informácie uložené na pamäťových médiách alebo na sieti a komunikovať cez sieť, rozvíjať svoju osobnosť, tvorivosť, logické myslenie, zodpovednosť, sebakritickosť a snažiť sa o sebavzdelávanie, naučiť sa rešpektovať intelektuálne vlastníctvo a autorstvo informatických produktov, systémov a aplikácií
EKL
- osvojiť si základné ekologické pojmy a ekologické faktory prostredia
- naučiť sa o princípoch potravinového reťazca, kolobehu látok v prírode a toku energie, rozšíriť si poznatky o vzájomných vzťahoch medzi človekom a životným prostredím
- naučiť sa o dopadoch činnosti človeka na životné prostredie, o prírodných zdrojoch energie a surovín, o odstraňovaní odpadov, súčasných globálnych problémoch a príčinách ich vzniku, o ochrane prírody a krajiny, zásadách udržateľného rozvoja a zodpovednosti jedinca za ochranu prírody a životného prostredia
Exkurzie, súťaže a aktivity klubu prírodovedných predmetov
MESIAC | ÚLOHA | PEDAGÓG |
september | Veda na dosah | Fu |
november | Informatická súťaž iBobor | Dc |
marec | Matematická súťaž Klokan | Fu |
apríl | Ženy vo vede | Fu |
Členovia klubu prírodovedných predmetov zapájajú žiakov do súťaží organizovaných v rámci prírodovedných predmetov, zúčastňujú sa prednášok, exkurzií a seminárov s danou tematikou.
Krúžková činnosť
1.RNDr. Jana Füzerová, PhD. – Fyzika okolo nás
2. Mgr. Vladimír Račko – Turistický krúžok