Vedúci klubu: Mgr. Renáta Palenčárová
Členovia klubu: RNDr. Jana Fuzerová, PhD.
Ing. Oliver Mariássy
Členovia klubu prírodovedných predmetov vyučujú tieto predmety:
PREDMET | ROČNÍK | PEDAGÓG |
MATEMATIKA | 1.A,1.B,1.C, 2.B, 2.C, 3.C, 4.A,4.B | Mgr. Renáta Palenčárová |
2.A, 3.A, 3.B, 4.C | RNDr. Jana Füzerová, PhD. | |
FYZIKA | 1.A, 1.B, 1.C, 2.A, 2.B, 2.C | RNDr. Jana Füzerová, PhD. |
FYZIKA CVIČENIA | 2.A, 2.B, 2.C | RNDr. Jana Füzerová, PhD. |
INFORMATIKA | 1.A, 1.B, 1.C | Ing. Oliver Mariássy |
EKOLÓGIA | 1.A,1.B, 1.C | Ing. Soňa Ondášová |
Úlohy dané charakterom predmetu so stálou platnosťou počas školského roka
MAT
- výučbu zamerať na motiváciu žiakov, získavanie vzťahu k prírodovedným predmetom, k tvorbe samostatných projektov v písomnej alebo digitálnej podobe
- viesť žiakov k tomu, aby získali schopnosť používať matematiku vo svojom budúcom živote a vedeli správne používať matematickú symboliku, znázorňovať vzťahy, čítať s porozumením súvislé texty obsahujúce čísla, závislosti a vzťahy a nesúvislé texty obsahujúce tabuľky, grafy a diagramy, používať rôzne spôsoby reprezentácie matematického obsahu (text, tabuľky, grafy, diagramy), orientovať sa v rovine a priestore, pracovať s návodmi a tvoriť ich, samostatne analyzovať texty úloh, a riešiť ich, odhadovať, hodnotiť a zdôvodňovať výsledky, vyhodnocovať rôzne spôsoby riešenia, používať prostriedky informačno–komunikačných technológií na vyhľadávanie, spracovanie, uchovávanie a prezentáciu informácií, ktoré by mali uľahčiť niektoré namáhavé výpočty alebo postupy a umožniť tak sústredenie sa na podstatu riešeného problému
- prostredníctvom medzipredmetových vzťahov spoznať matematiku ako súčasť ľudskej kultúry a ako dôležitý nástroj pre spoločnosť
- podchytiť talentovaných študentov, zapojiť ich do matematických súťaží, krúžkovej činnosti, cieľavedome ich zapájať do SOČ a pripraviť ich na reprezentáciu školy
- pripraviť žiakov školy na maturitnú skúšku z matematiky
- vypracovať, zrealizovať a vyhodnotiť vstupné testy z matematiky pre žiakov 1. ročníka
- vypracovať požiadavky na prijímacie pohovory z matematiky a sériu testov na prijímacie pohovory
FYZ
- využívať v predmete fyzika školský merací systém VERNIER.
- hľadať zákonité súvislostí medzi pozorovanými vlastnosťami prírodných objektov a javov, ktoré nás obklopujú v každodennom živote
- žiakom sprostredkovať poznanie, že neexistujú bariéry medzi jednotlivými úrovňami organizácie prírody a odhaľovanie jej zákonitostí je možné len prostredníctvom koordinovanej spolupráce všetkých prírodovedných odborov s využitím prostriedkov IKT
- prehĺbiť hodnotové a morálne aspekty výchovy, ku ktorým patria predovšetkým objektivita a pravdivosť poznania. To bude možné dosiahnuť slobodnou komunikáciou a nezávislou kontrolou spôsobu získavania dát alebo overovania hypotéz.
INF
- viesť žiakov k pochopeniu základných pojmov, postupov a techník používaných pri práci s údajmi a toku informácií v počítačových systémoch
- budovať informatickú kultúru, t.j. vychovávať k efektívnemu využívaniu prostriedkov informačnej civilizácie s rešpektovaním právnych a etických zásad používania informačných technológií a produktov
- naučiť žiakov pracovať v prostredí bežných aplikačných programov, efektívne vyhľadávať informácie uložené na pamäťových médiách alebo na sieti a komunikovať cez sieť, rozvíjať svoju osobnosť, tvorivosť, logické myslenie, zodpovednosť, sebakritickosť a snažiť sa o sebavzdelávanie, naučiť sa rešpektovať intelektuálne vlastníctvo a autorstvo informatických produktov, systémov a aplikácií
EKL
- osvojiť si základné ekologické pojmy a ekologické faktory prostredia
- naučiť sa o princípoch potravinového reťazca, kolobehu látok v prírode a toku energie, rozšíriť si poznatky o vzájomných vzťahoch medzi človekom a životným prostredím
- naučiť sa o dopadoch činnosti človeka na životné prostredie, o prírodných zdrojoch energie a surovín, o odstraňovaní odpadov, súčasných globálnych problémoch a príčinách ich vzniku, o ochrane prírody a krajiny, zásadách udržateľného rozvoja a zodpovednosti jedinca za ochranu prírody a životného prostredia
Exkurzie, súťaže a aktivity klubu prírodovedných predmetov
MESIAC | ÚLOHA | PEDAGÓG |
november | Informatická súťaž online iBobor | Pa |
marec | Matematická súťaž Klokan | Pa |
Členovia klubu prírodovedných predmetov zapájajú žiakov do súťaží organizovaných v rámci prírodovedných predmetov, zúčastňujú sa prednášok, exkurzií a seminárov s danou tematikou.
Krúžková činnosť
- Mgr. Renáta Palenčárová – Matematický labyrint, Viem, že nič neviem
- RNDr. Jana Füzerová, PhD. – Fyzika okolo nás, Matematika hrou
- Ing. Oliver Mariássy – Moderná informatika